Lär dig något nytt

Vi på Amarilla är bjussiga och delar gärna med oss av våra mest efterfrågade tips för att bygga starka varumärken.

På Amarilla-bloggen hittar du både verktyg och mallar för att du ska kunna skapa en bra grogrund för företagets varumärke. Känner du dig ensam med dina tankar och mål? Förtvivla icke! Vi Amarillor älskar att vara delaktiga i projekt som skapar tillväxt för varumärken.

Saknar du någon post? Låt oss gärna få veta det.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att lära dig bygga starka varumärken tillsammans med oss!

Vad är ChatGPT och OpenAI?

Artificiell intelligens har använts länge, men sedan ChatGPT släpptes i november verkar hela världen ha fått upp ögonen för AI.
Utvecklingen skapar nya förutsättningar och möjligheter och det kommer med all sannolikhet att påverka vårt sätt att arbeta i framtiden. Exakt hur, är svårt att föreställa sig idag.

Läs mer »

Ordlista för digital marknadsföring

CTA, CPE, GA, leadsgenerering, A/B-test, SEO, SEM… Det kan vara klurigt att komma ihåg vad alla förkortningar och begrepp betyder inom marknadsföring och framförallt inom digital marknadsföring, så därför bjussar vi på en ordlista. Varsågod.

Läs mer »

Så använder vi sociala medier 2022

För oss på Amarilla är det viktigt att veta var olika målgrupper finns och hur de rör sig i det digitala landskapet för att vi ska kunna hjälpa våra kunder att nå ut på bästa sätt. Här bjussar vi på en sammanställning vi gjort från Internetstiftelsens årliga rapport ”Svenskarna och internet 2022” som släpptes idag.

Läs mer »
1-årsjubileum för reklambyrån Amarilla

Amarilla fyller 1 år

Det var med fjärilar i magen vi Amarillor träffades den där dagen i augusti för ett år sedan. Allting var klart för uppstart av vår gemensamma baby, reklambyrån Amarilla.

Hur har första året varit?

Läs mer »
Alla hjartans dag med tips fran Amarilla

Alla hjärtans dag

Vi har precis landat i 2022 när det är dags att rivstarta året med en kärleksbomb. På måndag är det Alla hjärtans dag och oavsett

Läs mer »
hur-gor-man-en-swot-analys-amarilla

Att göra en SWOT-analys

En SWOT-analys är ett företagsstrategiskt hjälpmedel som hjälper dig att få en helhetssyn på företaget. Man kan göra den själv, med så opartiska ögon som

Läs mer »