Lär dig något nytt
Vi på Amarilla är bjussiga och delar gärna med oss av våra mest efterfrågade tips för att bygga starka varumärken.
På Amarilla-bloggen hittar du både verktyg och mallar för att du ska kunna skapa en bra grogrund för företagets varumärke. Känner du dig ensam med dina tankar och mål? Förtvivla icke! Vi Amarillor älskar att vara delaktiga i projekt som skapar tillväxt för varumärken.
Saknar du någon post? Låt oss gärna få veta det.
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att lära dig bygga starka varumärken tillsammans med oss!


Vad är ChatGPT och OpenAI?
Artificiell intelligens har använts länge, men sedan ChatGPT släpptes i november verkar hela världen ha fått upp ögonen för AI.
Utvecklingen skapar nya förutsättningar och möjligheter och det kommer med all sannolikhet att påverka vårt sätt att arbeta i framtiden. Exakt hur, är svårt att föreställa sig idag.


Halva jordens befolkning följer fotbolls-VM. Undrar om de ser vad Amarilla ser?
Känner du till alla betydelser som logotypen för fotbolls-VM 2022 har? Varför är ordet Qatar särskilt skrivet och vad betyder själva symbolen? Amarilla vet!


Är värdeord överskattade?
Några företag använder sig av värdeord, värderingar eller värdegrund. Blir detta pappersprodukter eller driver de företagskulturen? Så här tycker Amarilla


Ordlista för digital marknadsföring
CTA, CPE, GA, leadsgenerering, A/B-test, SEO, SEM… Det kan vara klurigt att komma ihåg vad alla förkortningar och begrepp betyder inom marknadsföring och framförallt inom digital marknadsföring, så därför bjussar vi på en ordlista. Varsågod.


Så använder vi sociala medier 2022
För oss på Amarilla är det viktigt att veta var olika målgrupper finns och hur de rör sig i det digitala landskapet för att vi ska kunna hjälpa våra kunder att nå ut på bästa sätt. Här bjussar vi på en sammanställning vi gjort från Internetstiftelsens årliga rapport ”Svenskarna och internet 2022” som släpptes idag.


Har du koll på de nya reklamreglerna?
Utökat konsumentskydd från och med 1 september 2022. Högre krav på reklam som omfattar t.ex kundrecensioner och miljömärkningar. Har du koll?


Hur står det till med jämställdheten i världen?
Sverige brukar toppa listorna över jämställda länder. Har vi kanske nått målen? Eller är statsminister Magdalena Andersson ett bevis på att vi ännu inte är i hamn?


Amarilla fyller 1 år
Det var med fjärilar i magen vi Amarillor träffades den där dagen i augusti för ett år sedan. Allting var klart för uppstart av vår gemensamma baby, reklambyrån Amarilla.
Hur har första året varit?


Så skriver du intressanta nyhetsbrev
Hur skriver man intressanta nyhetsbrev? Är det ens värt att skicka nyhetsbrev? Är det en effektiv marknadsföringskanal? Ja det tycker vi Amarillor. Om det görs


Alla hjärtans dag
Vi har precis landat i 2022 när det är dags att rivstarta året med en kärleksbomb. På måndag är det Alla hjärtans dag och oavsett


Skillnaden mellan marknadsplan och aktivitetsplan
Det är lätt att blanda ihop marknadsplan med aktivitetsplan så därför har Amarilla valt att reda ut begreppen. Vi bjuder dessutom på mallar – längst


Att göra en SWOT-analys
En SWOT-analys är ett företagsstrategiskt hjälpmedel som hjälper dig att få en helhetssyn på företaget. Man kan göra den själv, med så opartiska ögon som