Cleanera

Cleanera städar rent. Det är deras löfte till kunderna.

Cleanera är ett städföretag som vänder sig till alla typer av företag och organisationer. De städar med glädje och stolthet och har en stor passion för service. De ser sina kunders arbetsplatser som sina egna. Och det är det ju också.

 

webb | varumärke | foto

Projekt

Är man proffs på att städa behöver man förstås även fräscha upp sitt varumärke ibland. Uppdraget vi fick av Cleanera var att ta fram en ny hemsida, skapa en varumärkeshandbok samt en personalhandbok. 

Resultat

Amarilla uppdaterade hemsidan med ny design, nya texter, SEO och gjorde den mer användarvänlig.

Vi arbetade fram en varumärkeshandbok med tydliga budskap där vision, mission och värdeord vässades och beskrivs på ett sätt som ska vara lätt att ta till sig och komma ihåg. Varumärkeshandboken ska ge alla anställda en förståelse för vart företaget är på väg, dess värderingar och känna att de är viktiga ambassadörer för varumärket.

Personalhandboken beskriver det som alla anställda vill veta om arbetstider, semester, sjukfrånvaro, arbetskläder, pension med mera.
Fint av Cleanera att tänka på personalen och ge dem informationen i en tryckt, fin folder.