Josef davidssons

Josef Davidssons välkomnar alla in i värmen med sina kaminer och spisar i gjutjärn. De är störst i Sverige när det gäller äkta hantverk som värmer kök, stugor och vardagsrum under kalla dagar.

Josef Davidssons brinner för att hålla den svenska traditionen och hantverket kring gjutjärnsspisar levande och självklart har de även reservdelar till både kaminer, spisar och kakelugnar.

workshop | varumärke | Sociala medier | copy

Projekt

Amarilla fick förfrågan att hålla i en workshop om varumärke – och det är ju verkligen något vi brinner för. 

Josef Davidssons ville se över  företagets nuvarande vision, mission, affärsidé och värdeord och tanken var att medarbetarna skulle få tycka till och komma med idéer på förbättringar. För att göra detta behövde alla få förståelse för vad ett varumärke är och består av.

Resultat

Amarilla höll en workshop om varumärke, vision, mission och kärnvärden och hur man ska tänka och arbeta med dem inom företaget.
De anställda fick slå sina kloka huvuden ihop, tycka till och komma med förslag på uppdateringar och förbättringar.

Resultatet från workshopen sammanställdes och mynnade ut i en en handbok om Josef Davidssons varumärke anpassad för alla som jobbar på företaget.

Vi fick även uppdatera företagets grafiska riktlinjer.

Sociala Medier

Utöver workshop, varumärkeshandbok och grafisk manual har vi fått förtroendet att sköta Josef Davidssons organiska innehåll på webbplatsen josefdavidssons.se samt på plattformarna Instagram, Facebook, LinkedIn och Pinterest. Syftet med arbetet är att stärka företagets varumärke och öka dess digitala närvaro.

Vårt uppdrag är att skapa engagerande och relevant innehåll som inte bara ökar trafiken till webbplatsen, utan även driver interaktion och bygger en lojal följarskara på sociala medier. Vi skapar, planerar, schemalägger och publicerar allt content med detta i åtanke.

Varje månad levererar vi en rapport som innehåller relevant och tydlig statistik. Detta ger oss möjlighet att kontinuerligt utvärdera och optimera vårt arbete för att nå kundens uppsatta mål. Rapporten fungerar även som en värdemätare så att vi levererar resultat när det gäller synlighet och engagemang.